Tuesday 11 October 2011

Kisah Jatuh Cinta Pandang Pertama

Assalamualaikum dan salam ukhwah

Pernah mengalami jatuh cinta pandang pertama..omputih kate..love at the first sight..

Itulah yang saya ingin ceritakan bagaimana saya Jatuh Cinta Pandang Pertama dengan produk makanan kesihatan SHAKLEE..

Kisah saya bermula semasa saya sedang berpantang selepas melahirkan anak yang kedua..Ahmad Dani Iman..anak mama yang soleh..bakal pemimpin keluarga dan ummah..amin...

Saya menanam semangat yang sangat tinggi untuk menjayakan penyusuan susu ibu secara ekslusif selama 2 tahun..tetapi pengalaman dengan penyusuan susu ibu kepada puteri sulongku Aina Yasmin..sangat mengecewakan...Ingatkan mudah menyusukan anak..rupanya saya memerlukan ilmu yang mencukupi untuk menjayakannya...sekarang..setiap kali terpandang puteriku menghisap susu formula..hati kecilku sayu...maafkan mama sayamg..sayang tak dapat membesar dengan khasiat susu ibu :"(...pernah saya cuba untuk memberikan susu ibu yang telah diperah setelah umurnya 3 tahun..namun puteriku menolak.."tak sedap la mama..susu kite lagi sedap..susu mama untuk iman je"..walaupun tersenyum..tapi hatiku sayu..

Berbalik kisah jatuh cinta pandang pertama...saya cube melayar i internet untuk mencari supplement untuk menambahkan susu ibu @ milk booster...saya terbaca post kawan sekolah lama di fb mengenai SHAKLEE..puas saya mengumpul maklumat dari blog2 ibu yang tegar menyusu bayi secara ekslusif..di situ bermulalah saya mengenali SHAKLEE...

Setelah berkenalan..saya berniat untuk mencuba..tapi saya seoarng yang sangat susah menelan tablet..secara jujurnya..supplement semasa preggy yg di bekallan dr klinik..banayk yang tersadai..daripada yang masuk ke dalam perut..setelah berkenalan dengan SHAKLEE...saya berhasrat untuk mencuba trial set (boleh consume selama sebulan)..saya mengambil trail set B khas untuk ibu menyusu...

Alhamdulillah..kini saya adalah mengamal tegar SHAKLEE dan telah berjaya menyusu baby Iman selama 3 bulan..semoga niat untuk terus memberi Iman khasiat susu ibu akan sentiasa mendapat bantuan daripada Allah..Itu adalah Anigerah Tuhan Untukku yang paling istimewa..semoga terus dipermudahkan...amin..

No comments:

Post a Comment