Tuesday 11 October 2011

SHAKLEE dan penyusuan susu ibu ~vice versa~

As salam..

VICE VERSA???

Menurut pakcik Wiki.... 
From Wikipedia, the free encyclopedia 

Entry saya hari ni bercerita bagaimana SHAKLEE menjayakan penyusuan susu ibu..dan bagaimana penyusuan susu ibu membuat saya bertambah cinta dengan produk SHAKLEE...

Sebelum ini saya pernah bercerita tentang kisah jatuh cinta pandang pertama saya dengan produk SHAKLEE..tujuan utama saya mengambil produk ini ialah untuk menambahkan KUANTITI susu ibu..
Namun hakikatnya..setelah 3 bulan saya mengamalkan SHAKLEE...ternyata 1001 manfaat yang telah saya alami..

Produk yang saya ambil terdiri daripada :


  • SET B : Shaklee B-Complex, Shaklee Vita c, Shaklee VitaLea , Shaklee Alfalfa
  • Shaklee Energizing Soy Protien
  • Shaklee Perfomance Drink
  • Shaklee Lecithin

Untuk details content setiap produk akan saya huraikan dalam entry akan datang (maklumlah blog under construction)

Secara keseluruhannya..saya 100% amat berpuashati dengan produk ini.Ini adalah testimoni saya sendiri ye..bukan dari orang lain..

Tujuan utama saya mengambil SHAKLEE telah tercapai:

  • Susu (kuantiti) sentiasa maintain..7oz setiap sesi perahan (kesan milk booster ~alfalfa)...Alhamdulillah..kita berusaha..namun Allah yang memberi rezeki..rezeki anak..kita ibu bapa hanya menumpang rezekinya..

Berikut adalah manfaat lain yang saya perolehi:


  • Susu (Kualiti) bertambah pekat dan baby iman mudah kenyang (Penangan Energizing Soy protien ~ESP)
  • Saya menjadi seorang yang sentiasa gembira dan tidak stress (Kesan B-complex)
  • Saya sentiasa bertenaga..walaupun bangun seawal jam 5 pagi (kerana kekurangan nutrient daripada pemakanan telah di isi oleh pengambilan multivitamin dan perfomence drink)
  • Saya merasakan perubahan dari segi tekstur kulit..lebih mulus dan anjal (penangan Energizing Soy Protien)
  • Masalah keputihan hilang dan hubungan suami isteri bertambah intim..ehem..pepaham jelah (keistimewaan alfalfa..menyamai kacip fatimah)
  • Saiz badan semakin berkurang..tak tahulah kalau perasan sendiri..tapi..dah bole pakai balik baju-baju yang dah tak muat masa sebelum preggy dulu..dan dah ditegur oleh beberapa org sekeliling saya..adik ipar, staf, kawan sekerja, ibu saya sendiri..dan yang paling syiok..encik hubby pun dah perasan..hehe..(penangan lecithin la..)

Pengalaman apabila berjaya menyusu bayi sangat indah..bahkan yang lebih best..saya dapat rasakan yang saya menjadi individu yang lebih sihat..kenapa? ini jawapannya


  • Saya akan minum 3L air kosong sehari..secara tak langsung akan 'mencuci' buah pinggang disamping untuk melancarkan penyusuan dan membantu badan menyah toksin secara semulajadi..
  • Saya akan mengambil makanan yang berkhasiat untuk memastikan bayi saya mendapat khasiat yang tinggi..ini secara tak langsung dapat menghindarkan diri saya daripada mengambil makanan yang tidak berkhasiat dan membawa mudarat kepada diri saya.
  • Dengan mengamalkan produk shaklee..saya sentiasa gembira, sentiasa kenyang (diet protien daripada ESP), saiz semakin berkurang (sedang berusaha mencapai berat badan ideal..caiyok..)

Jadinya, inilah yang saya katakan VICE VERSA..
Alhamdullillah kepada Allah kerana menemukan saya dengan produk SHAKLEE...kerananya saya menjadi diri saya pada hari ini..Ini adalah anugerah tuhan buatku...syukran...





No comments:

Post a Comment